Redizajn web stránky je niečo, čo väčšina firiem potrebuje. Ich motiváciou je vylepšovať používateľské rozhranie a zlepšiť ich aktuálny imidž. Ale je jedna vec, ktorú si podnikatelia neuvedomujú: Aký dopad môže mať web na ich značku?

Viac ako často, re design skončí horšie ako ich staršia verzia. Pri najlepšom je to iba obdoba starého webu v novom šate. Prečo robia podnikatelia tieto drahé chyby? Pretože sa sústreďujú primárne iba na jeden cieľ, ale nie na celú stratégiu.

Napríklad, niektoré firmy chcú pridať v oblasti SEO alebo pridať nové logo. Vo svojej podstate neurobia žiadnu zmenu, ktorú zákazník cíti v danej chvíli.

Pri re designe celej web stránky je potrebné prehodnocovať všetky funkcie a nielen zamerať sa na jeden problém, ktorý vo výsledku nič nezmení.

1. Jeden veľký guláš

Tradične si jedna firma objednávala každú službu individuálne. Mali ste agentúru na SEO, druhú, ktorá riešila responzívu. V digitálnej dobe toto už nefunguje.

Webdizajn nieje iba o estetike

Najímanie rozličných agentúr na vypracovanie rôznych úkonov, končí často neúspechom. Zladiť všetky ciele efektívne a včas potrebujú veľkú dávku organizácie.

2. Obsah je dôležitý

Pomocou web stránky chceme zvyšovať návštevnosť. Dizajn môže byť viac ako nápomocný na dosiahnutie tehto cieľa. Štúdie dokazujú, že používatelia vašu stránku navštevujú podľa obsahu, ktorý sa im ukazuje. Pre predstavu, stránky s priveľmi veľa reklamami, pomalým načítavaním, zle formulovaným textom alebo jednoducho zlým dizajnom neupútajú vašich zákazníkov.

Ale, problémy tu ešte nekončia. Obsah je niečo na čo užívatelia pozerajú tiež. Web stránka musí mať plno kvalitného obsahu a tiež aj vizuálnu hodnotu.

Obsah je neoddeliteľnou súčasťou web stránky na prilákanie nových zákazníkov. Dobrý dizajn v kombinácií z kľúčovým obsahom  dokáže z jedného návštevníka spraviť pravidelného.

3. Zameranie na identitu

Keď vymýšlate dizajn je samozrejmé, že potrebujete vybrať elementy, ktoré spravia vašu stránku reprezentatívnou. Pre predstavu si pozrime farby. Výberom tej správnej určujete aké budú mať ľudia dojmy a pocity.

Vo svojej podstate farba robí viac ako len to. Môže spustiť rôzne emócie. Ak neveríte stačí zadať do google “Color Psychology“. Psychológia farieb je smer, ktorý študuje dopad farieb na človeka a na jeho emócie a myšlienky.

Napríklad, červená farba zvyšuje krvný tlak a pulz. Vo výsledku je asociovaná s energiou, vášňou, nebezpečím a vzrušením. Potrebujte si zvoliť vaše hlavné farby. Ak nemáte ešte vybranú, je na čase si vybrať tú, ktorá vás najviac definuje.

Farby hrajú kľúčovú úlohu v dizajne identity a sú dôležité aj pre samotnú web stránku. Prečo? Google vyhľadávací algoritmus posudzuje v akých farbách je web vašej stránky. Takže vaša web stránka potrebuje také isté farby ako identita.

Toto je pravda pre všetky grafické elementy od loga po obrázky. Dokonca váš obsah alebo výber fontu by mal byť konzistentný s tým, čo používate na digitálny marketing v online priestore.

4. Konverzie

Nie tak dávno, žili podnikatelia v domnienke, že web nemá žiadny vplyv na konverzie. Keďže to bolo vyvrátené a web má priamy vplyv na zvýšenie konverzií, tak je mimoriadne dôležité starať sa o jeho funkcie a dizajn.

Existujú 3 kľúčové elementy, ktoré je potrebné zvážiť a to:

  1. Farebná schéma
  2. Call-to-action (CLT button)
  3. Navigácia

Ako som spomenul skoršie, farba má neodmysliteľný dosah na ľudské emócie a myšlienky. Môžete dokonca porovnávať farbu s návštevnosťou vami vybranej jedinečnej stránky. Vaša navigácia musí byť vynikajúca, aby ste vedeli nasmerovať zákazníka kam chcete, aby klikol. Potom pridáme call-to-action prvok, ktorý musí byť zreteľný a presvedčivý. Využívame A/B testing metódy na definovanie, kde je najlepšie button umiestniť.

5. Charakter

Váš dizajn musí reflektovať charakter vašej značky. Keď hovoríme o charaktere, myslíme na personalitu. Mať personalizovanú značku pomáha komunikovať o čom vaša značka vlastne je a, čo vytvára.

Príkladom je napríklad Volvo, ktoré prikladá bezpečnosti a spoľahlivosti najväčší význam. Navštívte ich web stránku a prvé o čom sa dozviete je to, ako sú ich autá bezpečné. Všetko s ich obrázkov k celkovému vizuálu znázorňuje, že sa na nič nehrajú a sú veľmi seriózny v tom aké inovácie v bezpečnosti ponúkajú.

Charakter značky je tak dôležitý ako personality ľudí, ktorí daný produkt alebo služby využívajú. To znamená, že podľa cieľových skupín si definujete cieľ a viete, kto približne si bude váš produkt kupovať. Pri Volve sú to rodinne založení ľudia, ktorí chcú len to najlepšie pre svoju rodinu.

Vaša stránka potrebuje komunikovať tento aspekt, pretože ak to neurobíte, nedokážete predať odkaz, ktorí chcete, aby si vaši zákazníci zapamätali. Toto je najdôležitejšie ak sa práve chystáte podnikať a nikto o vás ešte nevie.

Aj pre veľké korporáty platí to, že musia neustále udržiavať povedomie o svojej značke. Keď sa odklonia od zaužívaných praktík a robia zmätočné úpravy, môže to viesť až k úpadku ich podnikania.

Vaša web stránka potrebuje kvality, s ktorými sa chcú vaši užívatelia spájať.

O Nefkuse

Nefkus je jedinečné multidisciplinárne štúdio s prísnym okom na detaily. Produkujeme webstránky všetkých veľkostí a rozpočtov. 

Náš cieľ je spraviť také stránky, ktoré vyčnievajú z radu. Dosahujeme to tak, že pečlivo konštruujeme, dokonalý zážitok zo všetkého čo robíme. Máme radi výzvu a neodradí nás ani komplikovaný produkt alebo biznis model.