Tvorba identity a produktov pre kreatívne vína. Vinález sú vína, ktoré si radi kupíte pri každej príležitosti. Samotný názov vznikol v našej dielni a odzrkadľuje vynaliezavosť majiteľov tohto kreatívneho vinárstva. Názov v sebe spája vynaliezavosť a kreatívne spracovanie ponuky vín.

            Mnohé kamenné obchody sa postupne začínajú zameriavať na internetový predaj svojich produktov. Poskytuje im to možnosť rozšíriť klientelu  nielen v neobmedzenej lokalite, ale ak je správne nastavená reklama a ponuka je prispôsobená modernému dopytu, z internetového obchodu sa stáva eso v rukáve. Na to aby ste boli úspešní, musíte rozmýšlať v širších súvislostiach. Na koho sa chcem zamerať? Aké má byť posolstvo, ktoré chcem odovzdať? Ako sa vymedziť od konkurencie? Všetky tieto otázky sú relevantné a ak viete ako na to, môžete začať budovať svoju obchodnú značku. Úprimne, ak nemáte skúsenosť s brandbuildingom a tvorením stratégie, odporúčam vám prenechať túto časť práce na odborníkov.

            V Nefkuse sme zastrešili projekt siete trnavských predajní vín Vinotéka Cassalle. Majiteľ sa rozhodol preniesť časť predaja do online priestoru, ale nešlo len o suchý, nezáživný predaj, ale produktom mala byť vdýchnutá duša. Po sedeniach a rokovaniach prišiel nápad na etikety s myšlienkou. Trefné, úderné obaly, ktoré predávaju nielen víno, ale aj pocit, vyčarujú úsmev na perách, dodajú pocit výnimočnosti tomu, komu fľašku kvalitného vína darujete. 

Museli sme začať od nuly. Najprv bolo potrebné vymyslieť stratégiu značky. Po mnohých nástreloch sme sa nakoniec dohodli na názve Vinález. Je to hravé, trochu drzé, nakoľko sa zdá, že názov nesie gramatickú chybu, pričom ale ide o slovnú hračku, kde sa snúbia slová víno a vynález. Pomocou silného – zapamätateľného mena si ľudia budú asociovať „miesto“, kde nájdu kvalitné víno s kreatívnym obalom.

Dôležitým krokom bolo vymedzenie sa od konkurencie. Čo môžeme ponúknuť, na rozdiel od iných online shopov s vínom? Strategický plán sa zameral na ženy. Víno je vhodným darom pre nežné pohlavie, navyše ak má správnu etiketu, môže byť aj po vypití obsahu dekoráciou. Samozrejme sme nezabudli ani na mužské pohlavie, ktoré si tu tiež nájde svoje. Stavili sme na obal a spravili z neho pridanú hodnotu. Kľudne by sme to mohli prirovnať ku KOMPÓTU, kde tiež predávajú produkt slová. 

Vznikli edície, v ktorých si môžete zvoliť rôzne slogany. Okrem romantických, politických alebo meme tém, môžete nájsť aj etikety ako maľovanie podľa čísiel, man´s world, koláčik šťastia alebo antistresové heslá (Viac bubliniek, menej stresu). Pri každej je použitá iná technika prevedenia. Napríklad pri edícii Rorschach (test osobnosti), je použitý lakovaný papier, ktorý sa nezafarbí a zafarbí sa len osobnostná časť, obal Playlist obsahuje zas QR kód, ktorý po nasnímaní spustí songy vhodné na dámsku jazdu. Škála je obrovská a vyberie si naozaj každý. Navyše veľkou výhodou je, že vo fľašiach je kvalitné víno z rôznych vinárstiev, na zadnej strane je popis a označenie pôvodu. V tomto prípade by sa dalo povedať, že vpredu párty, vzadu biznis.

Stratégia kampane teda bola jasná. Zamerali sme sa na bežný život, na to čo ženy alebo ľudia vo všeobecnosti rozoberajú, čo ich trápi, teší, vytáča. V dnešnej rýchlej dobe je jeden úderný popis viac ako tisíc slov a touto cestou sme sa vydali. Vzťahy, psychické / fyzické zdravie, životné postoje, to je to, čo rieši väčšina z nás a tak sme vytvorili obal, ktorý predáva. Prispôsobili sme aj farebné spektrum, aby boli etikety oku lahodiace a dovolím si tvrdiť, že výsledok stojí za to.

Posledným krokom je kampaň. V tomto prípade je kampaňou samotné víno a tak by ďalšie garafické materiály nemali mať silnú ideu, naopak, mali by podporovať už stávajúcu kreatívu na etikete. Dôležitá je správna komunikácia smerom von, čiže pokrytie sociálnych sietí, vymedzenie správnych kľúčových slov pre vyhľadávače. Vyvarovanie sa slovného balastu. Všetko musí byť premyslené a správne zacielené, preto je dôležité vedieť sa pohybovať vo svete marketingovej komunikácie. Ako bolo spomenuté v úvode, ak nemáte skúsenosti s nastavovaním a stratégiou, zverte svoj projekt do rúk odborníkom. Ušetrí vám to kopu času a navyše spolu dokážete pretaviť vaše požiadavky do reálnej roviny. Ak máte v hlave svoj zámer a neviete ako ho dostať do online priestoru, neváhajte nás kontaktovať: