Natáčanie v Château Rúbaň

Koncom minulého roku sme tvorili videospot pre vinárstvo Château Rúbaň. Prinášame nahliadnutie do zákulisia natáčania.

Príprava natáčania sa sústredila predovšetkým na vytvorenie atmosféry pomocou jednotlivých scén. Zábery sú vedené priebehom dňa, od svitania vo vinohradoch, cez lesopark v doobedných hodinách, svadobnú zábavu a hostinu až po západ slnka a návštevu pivnice s priateľmi. Príbeh je vsadený do rannej krajiny v okolí obce Rúbaň, ktorá je neobjavenou oblasťou, tvorí ju tichý, kľudný vidiek a práve Château Rúbaň vdychuje regiónu nový, pulzujúci život.


Dôležitým sa pri príprave stal aj voiceover, ktorý vizuálnu líniu nielen kopíruje, ale aj konštruuje vlastnú dejovú linku. Výberom hlasovej herečky a jej intonáciou hovorené slovo citlivo podtrhlo emócie vo videospote na tých správnych miestach. Voiceover v písanej podobe:

Nájsť kraj

ukrytý v hmle

kde sú stromy 
svedkami storočí

svedkami zmien

svedkami stretu svetov
Nájsť miesto

ktoré prekvapí súzvukom človeka a prírody

vyjadrí životu obdiv

a zhmotní utajenú túžbu
Sľub naplní vzduch
vzduch sa naplní sľubom
jas utvrdí priateľstvá
Vkročiť na územie vína
s pôžitkom prijať jeho nehu

pretaviť ju vo vzájomnosť
Objaviť radosť z nenáhlivého momentu

a pôvabu prítomnosti
Zatiaľ, čo úsvit…

Spečatí zajtrajšok

Posledný z troch základných pilierov je hudobná zložka. Inšpirácia pochádza z klasickej hudby. Na minimalistický zvuk klavíru sa postupne nabaľujú zvuky okolia, iných nástrojov a vyústia až ku komplexnej stope.
Zámerom bolo vytvoriť vizuál, ktorý predstaví Château Rúbaň ako miesto svieže, plné zážitkov, vľúdne, s náznakom tajomna, aby si ho každý mohol vyplniť podľa svojich predstáv. Rúbaň, ktorý žije všetkými podobami lásky.

Produkcia:
Pre natáčanie bol zvolený predposledný septembrový týždeň v roku 2019. Začalo sa hneď v piatok v poobedných hodinách. Okrem prípravnej organizácie a rozloženia techniky sa stihli natočiť scény v lesoparku a v neskorších hodinách svadobná zábava a architektúra.
V sobotu bolo potrebné si ráno privstať, aby sa stihlo natočiť vychádzajúce slnko nad vinohrady. Počasie prialo, a preto dostalo šancu prirodzené svetlo, čo býva jedna z najzložitejších techník, pretože osvetlenie scény záleží iba na momentálnej polohe slnka.
Natáčanie degustácie, západu slnka a scén v pivnici sa uskutočnilo o pár týždňov neskôr.

Následná postprodukcia pozostávala z roztriedenia a právneho zoradenia záberov. Hrubý koncept vzniká do 4 hodín, kde je už vidieť základnú stavbu a emóciu z videa. Medzitým sa nahral voiceover, ktorý je načasovaný presne na sekundáž celého videa. Po pridaní hudby sa zábery upravili tak, aby ladili aj s rytmom a dynamikou skladby. Na záver je pridaná animácia, ktorá sa zobrazuje pomocou efektu a uzatvára ňou celý videospot. Vinárstvo je definované snovou atmosférou, architektúrou a prírodou.

Späť
Generácia Z a digitálny priestor
Ďalší
NEFKUS: to je strašný názov