EMEFKA NEMELIEME IBA O ZÁBAVE
O projekte
Scénár
Ideamaking
Produkcia
Postprodukcia
Export pre TV a KINO

Nemelieme iba o zábave alebo produkcia, ktorá nás nezomlela, ale zabavila


S najväčšou fabrikou na virál sme spolupracovali už pri redizajne ich loga v roku 2021. Emefka párkrát hodila hrivou, my sme Nefkusne žmurkli a kreatívna chémia zavarila na ďalšie projekty. Naposledy nás spojil reklamný spot, v ktorom sa mlelo všetko, čo vás zaujíma. Emefka launchovala spravodajský web a svoju novinársku éru odštartovala nefkusnou reklamou v telke aj kinách.


Zomlelo sa to rýchlo


Už z prvého meetingu sme odchádzali s matnou predstavou, o čom budeme točiť. Zľahka seriózne a primerane nefkusne. No až finálny idea making na stôl jasne postavil mlynček, ktorý rozhodol, že táto kreatíva bude fičať na vysoko nefkusných otáčkach.

.

Idea

Emefka sa na slovenských internetoch preslávila predovšetkým tvorbou meme. Nový spravodajský portál hlavného producenta virálu však potreboval obrátiť pozornosť na novinársky kumšt, no nechcel pritom stratiť zo svojho fresh brandu. Ako teda nájsť balans medzi novinárskymi hruškami a zábavnými jablkami? Ideálne v spoločnom koláči, v rovnakom pomere a pomleté najemno. Hlavným hrdinom tejto produkcie sa preto stal obrovský mlynček, v ktorom sa melú vážne správy zo sveta aj vtipné správičky hodné lajkov a šérovania. Ku každej sekcii z webu Emefky sme v rekvi sklade našli príznačnú metaforu, ktorú komixoví redaktori hádzali do mlynčeka. Zošrotoval sa v ňom robot ako symbol správ zo sveta technológií, obrovské meme aj plyšová gorila s kravatou, ktorá pozdravuje do Národnej rady. Nefkusný nápad doplnil prilehavý claim – Nemelieme iba o zábave – a motor v mlynčeku zábavu skutočne roztočil.

Produkcia

Scenár sa v redakcii Emefky dlho neohrial. V hlavnom sídle internetovej zábavy ho odobrili na prvú a po menších korektúrach sme sa teda pustili do boja s ťažkotonážnym novinárskym mlynom. Jeho prirodzeným prostredím sa, ako inak, stala redakcia. Nasimulovali sme prostredie newsroomu, nahajrovali štýlových fake novinárov, ktorí krotili hoaxy a naháňali pravdu, a pre dokonalý výkon pred kamerou sme vykonštruovali aj zopár káuz.
Casting, rekvizity, kostýmy, set design, kamera, réžia aj art direction mali nefkusný podpis a náš kreatívny riaditeľ Martin na chvíľu vymenil pohodlné tričko za vyžehlenú košeľu a strihol si dokonca úvodnú klapku. Spot bol začiatkom decembra nasadený do televízie aj kín,   hollywoodsky číslo päť je v nasadení dovtedy, kým sa dodržiavajú dedlajny.
Na pľaci sme však dodržali všetko, čo storyboard predpísal. Produkčný deň sme vybavili za 7 hodín, natočili sme 12 scén, zjedli 48 vyprážaných karfiolov a 2 scény sme si nechali zabaliť do postprodukcie. 

Postprodukcia

Po prvom kontrolnom strihu, v ktorom sa preverilo, či si scény sadli s realitou tak, ako kázal scenár, prešiel raw materiál do postprodukcie. Záberom sme dopriali color grading a vystavali efekty. Hlavnú pozornosť dostal hlavný hrdina – náš obrovský kovový mlynček – ktorý sa na pľaci spočiatku javil ťažkopádne a bez výrazu. V postpro však dostal do výbavy taký tuning, ktorý ho upgradol na grinder tretieho tisícročia. V tesnom závese za ním vo videu pribudli scény, ktoré si vyžadovali kompletnú stavbu pod štúdiovým drobnohľadom. Napríklad tunel s kabelážou sme najprv namodelovali v 3D a potom sme cez neho prehnali kameru. Cúvaním s rotáciou. Vymodelovali sme aj Emefka továreň na 3D mape Slovenska, vytiahli Tatry z atlasu, vytvorili prechody medzi zábermi a všade, kde bolo treba, sme doplnili 2D/3D motion tracking kamery.

Tak ti treba, mastný chleba

Stará múdrosť hovorí, že reči sa hovoria a chlieb sa je. Občas sa však reči šíria rýchlejšie než vôňa bio cibule na čerstvom špaldovom chlebíku s vegan masťou za 8,90€. Populárne memečko z dielne Emefky na začiatku zimy preverilo schopnosť užívateľov internetu vzdorovať hoaxom a nám teda celkom pekne zapasovalo do scenára o nezávislom a dravom spravodajstve s poctivým fact checkingom. Hoci v pôvodnom scenári omastený chlieb nebol, spontánnosť a schopnosť konať v ňom máme vždy. A tak sme chlieb s cibuľou do videa pridali v postprodukcii tesne pred odovzdaním a zamastili sme ním padajúce papiere v úvode spotu.

Nielen vaše obrazovky budú mastné. Keď sa melie nefkusne, radi sa od roboty zamastíme až po lakte.

Ďalší Projekt
myWorld