Separ& Yzo
Overview
Video Production
Music Video
Casting
Visual effects
Art Direction

Tetovania, ktoré ožili


Videoklip, ktorý sme produkovali k songu Zachráň moju dušu /Separ ft. Yzomandias/, patrí do Nefkusnej výkladnej skrine. Od idey k premiére viedla náročná postprodukčná cesta. Ožili v nej kerky, v loope vyrastala hlava z úst a o necelé dva mesiace od prvotného nápadu začal rásť aj počet zhliadnutí temne hlbokého príbehu. V projekte Zachráň moju dušu sme ukázali kus tej Nefkusnej a celú škálu našich kreatívnych služieb.

Animované kerky sa ti vryjú pod kožu 

Idea

Niekoľko mesiacov sme nosili v hlave nápad, ktorý skvele matchol práve k featu Separa a Yzomandiasa. Dať kérkam život bol netradičný nápad, ktorý sa vyfarbil ako svetový unikát. Nový prístup už od počiatočnej myšlienky predznamenával vybočenie z vychodeného videomakerského chodníka a animované tetovania sa vryli pod kožu aj Separovi ako príznačný symbolizmus k jeho metaforám. Slovo dalo slovo a v polovici januára 2023 sme sa teda pustili do práce. 

Produkcia

Každá produkcia začína nápadom. Akonáhle ten náš dostal požehnanie od OG, na papier sa dostali prvé scény k videoklipu, storyboard a nakoniec kompletný scenár. Obsadili sme stoličku artdirectu, zabezpečili casting aj rekvizity a štúdio spriatelenej Agentúry Hector na jeden deň ovládol nefkusný produkčný tím. 

Na pľaci sme sa stretli s viacerými výzvami, žiadna z nich nám však neprerástla cez hlavu. Rastúce hlavy v loope, aj rastúce kríky v pustatine si nás za to počkali v postprodukcii. 

Ako vyrástlo pole v prázdnom štúdiu?

Separ v koženom kabáte, bagandžiach a slamenom klobúku stelesňuje postupnú deštrukciu ega, návrat k osobnosti a novému človeku. Na pleci mu sedí krkavec ako odkaz na podsvetie a posmrtný život. Aby sme pocit ľudkskej samoty, reflexie a opustenia umocnili, vytvorili sme environment pustého poľa so suchým porastom. V štúdiu sme však zasadili iba jeden krík. Ďalšia výsadba sa odohrala v postprodukcii vo viacerých krokoch. Prostredie sme vyretušovali a postupne sme vytvorili plnohodnotnú pustatinu. Z centrálneho setupu sme kopírovali živý materiál, vďaka čomu vyrástla asi polovica dotvoreného porastu.Ten sme rozmiestnili po priestore a následne sme ho presadili do 3D.

Hovoríme tomu kompoziting

Pri pohybe kamery je nevyhnutné, aby bol parallax efekt jasne viditeľný, scéne sme teda dodali hĺbku rozmiestnením prvkov do viacerých úrovní. Sky´s the limit. A nás nezastavila ani obloha, ktorú sme do scény dostali použitím timeless videa neba, ktoré sme mali k dispozícii.
Priamo z temnej oblohy pristál Separovi na pleci krkavec, symbol čierneho posmrtného sveta. Veľký dravec mal však počas natáčania na nohe ornitologický krúžok, ktorý sa k nespútanému obrazu pekla akosi nehodil. Krkavca sme preto oslobodili v postprodukcii použitím rotoscopingu. Krúžok sme vybrali, natrackovali sme pohyb vtáka a potom sme doretušovali chýbajúce časti. Potom mohol krídla podsvetia roztiahnuť slobodne. 

Ufo by mohlo odletieť, Yzomandias stratiť hlavu

Pri ústrednom nápade – animácii tetovaní – sa nefkusné štúdio na chvíľu zmenilo na  tetovacie. Na pľaci sme kerky na Separovej hlave najprv nafotili, potom prekryli makeupom a v postprodukcii sme ich lepili naspäť v oživenej podobe. A ufo na Separových spánkoch reálne vysunulo mostík. Yzomandiasa sme zasa vysunuli na drevený kôl. Jeho hlavu napichnutú na tyč sme natočili pomocou green screenu a moment nenásytného vyrastania hlavy z vlastných úst sme docielili vďaka infinity loopu. 

“Klip má artový charakter, a nie je pre každého”

Ako množstvo ďalších vecí, na ktorých pracujeme. Často plávame proti prúdu, no ide nám to oveľa lepšie ako vlažný samospád. Napriek tomu, a možno práve preto, má klip od marcového uvedenia už viac ako 1,6 miliónov zhliadnutí. Stál nás jeden mesiac príprav, jeden produkčný deň a dva mesiace postprodukcie. A priniesol nám chuť robiť ešte viac vecí, z ktorých srší takýto Nefkus.

Ďalší Projekt
CABERNET SAUVIGNON ROSÉCHÂTEAU RÚBAŇ