O projekte
Názov a branding loga
Tvorba marketingovej stratégie
Vizuálna a komunikačná stratégia
Návrh a dizajn produktov
Vývoj web stránok a eshopu
VÍNO,KTORÉ NEVYMYSLÍŠ
Spojili sme kreatívny nápad a kvalitné vína. To je VINÁLEZ ! Zákazníkom prinášame zábavné vína, ktoré sú vhodné pre každú príležitosť.
Našou úlohou bolo pripraviť značku na vstup na trh. Pripravili smenázov značky, branding ako aj finalizáciu dizajnu etikiet spolu s jednitlivými edíciami. Zároveň sme klientovi priniesli kompletnú marketingovú,vizuálnu a komunikačnú stratégiu na základe, ktorých značka VINÁLEZ bude naďalej písať svoj príbeh.
/ Kreatívne víno je skvelý Vinález
A preto sme vynaliezavým vinárom pomohli vstúpiť na trh s konceptom vín s kreatívnymi vínami a veselými etiketami. Postarali sme sa o branding a stratégiu Vinálezu a značke sme tiež vybudovali veselý a prehľadný web s eshopom.
/ Vinález objavil dieru na trhu
Na začiatku každej invencie stojí túžba pohnúť sa vpred. Tú pocítili aj majitelia Vinálezu, ktorí spoločne viac ako 12 rokov prevádzkujú sieť vinoték.
Po rokoch obchodovania s vínom sa za ich múrmi prebudila prirodzená potreba rozšíriť biznis o signature produkt. Obchod s vínom totiž nie je žiadna sranda. Noblesu na etiketách strieda elegancia a minimalizmus, hoci by sa vinárska vážnosť občas dala zriediť troškou humoru. A práve tento prázdny priestor sa Vinález rozhodol zaplniť nápaditou grafikou. Spojením kvalitných vín a výraznej kreatívy vznikla originálna značka, ktorá si na trhu rýchlo našla svoje miesto. Obsadila nielen kategóriu kvalitných slovenských vín, ale aj nápaditých darčekových produktov.
/ Víno, ktoré nemá chybu
Vízia bola jasná. Vybudovať značku, ktorá bude rozpoznateľná, jasne definovaná a zapamätateľná. Výrazný branding bol preto prvou voľbou, a to na všetkých poschodiach kreatívnej stavby. Začali sme hravým namingom. Slovná hračka v názve v sebe spája víno ako kľúčový produkt a vynález ako symbol inovatívneho prístupu. A aj zdanlivá gramatická chyba v názve zahrala brandu do karát.
“Silné zapamätateľné meno asociuje miesto, kde cieľovka značky nájde kvalitné víno s kreatívnym obalom.”
Vďaka nápaditému názvu sme medzi značkou a jej klientom vytvorili vzťah, ktorý sa ďalej prirodzene rozvíja v brandingu produktov.
/ Vinález má kreatívne grády
Základnou stratégiou bolo priniesť na trh produkt, ktorý spojí kvalitu a kreativitu a svojou unikátnosťou sa sám stane dostatočne silným marketingovým nástrojom. Preto Vinález pracuje s kvalitnými vínami od slovenských vinárov a drzou hravosťou obalov. Jeho etikety sú skutočne inovatívne a nápadov napokon vzniklo toľko, že sme pre značku vytvorili niekoľko edícií produktov s vlastnou grafikou a nefkusne úderným copywritingom.
Edícia “ HOVORIACE „,
vedie so zákazníkom vtipný dialóg. Každá z etikiet má svoju tvár. A to doslova. V jednoduchých grafikách znázorňujeme tváre s ľahko čitateľnou emóciou. Tú vždy dopĺňa aj výstižný claim, vďaka čomu si zákazník jednoducho vyberie to víno, ktorým práve potrebuje žehliť aktuálny problém.
Len sa mi vylej – pre kamarátku s depresiou. Toto si vypiješ – pre frajera, ktorý opäť niečo pokašľal alebo roztopašná výzva Napíš mu – pre hanblivú susedku. Edícia Hovoriacich vín to skrátka povie aj bez slov.
Edícia “ neLIEKY “ vylieči všetky trápenia. A možno aj nie.
Do Edície neLIEKY sme drzej kreatívy naliali azda najviac. Dizajn etikiet vychádza z vizuálu farmaceutík a dopĺňa ho vždy trefný a zámerne kontroverzný copywriting.
Nie som Sérum pravdy, ale po jednej fľaši začneš spievať. Nie som Elixír lásky, ale aj láska na jednu noc sa počíta alebo Nie som Sirup na riešenie problémov, ale aspoň bude sranda.
Ak chcel Vinález spojiť dobré víno a ľahký humor, v edícii neLIEKY to vyšlo na prvú a dobre.
/ Kreatívne víno s jasnou stratégiou
Vinálezu sme na trh pomohli aj vytvorením stratégie, ktorú sme postavili na dôslednom market researchi, príprave kreatívnej kampane a vytvorení šťavnatého webu s eshopom. Nie často sa stáva, že nosnou kampaňovou kreatívou je samotný produkt – bez podporných ideí a vedľajších kampaní. V prípade Vinálezu však už nebolo treba vymýšľať. Vizualita produktu je natoľko výrazná, že platí jednoduché – dobrý obal predáva.
Pútavý web s eshopom pomáha značke rásť
Značka VINÁLEZ potrebuje kvalitné predajné kanály a okrem dostupných vinoték po Slovensku sa nezaobíde bez kvalitného webu s možnosťou priameho online predaja.
Vytvorili sme pútavy internetový obchod, ktorý so svojimi funkciami pomôže značke VINÁLEZ ďalej napredovať a plniť biznisové ciele.
Internetový obchod ma integrované všetky potrebné súčasti, medzi ktoré patria napríklad automatizácia online platieb pomocou platobnej brány PAYOUT, automatizácia logistiky pomocou dodávateľa PACKETA a v neposlednom rade aktívne prepojenie so skladovým a fakturačným systémom MKSOFT, ktorý sa stará o automatickú synchronizáciu dát spolu s evidenciou objednávok a faktúr.