Generácia Z a digitálny priestor

Počas rokov sa stal internet najsilnejším nástrojom na predaj služieb a produktov. Otvoril dvere novým možnostiam pre projekty bez obmedzenia lokácie. Keď príde na to ako najlepšie využiť internet, mať web stránku je to najmúdrejšie riešenie.

Inteligentné grafické rozhranie môže zdokonaliť mieru konverzie, zdvihnúť reputáciu značky alebo jej povedomie. Najsilnejším aspektom, ktorý bude ovplyvňovať úroveň vášho webu je užívateľské rozhranie. Je potrebné, aby stránka ukázala že poskytuje jednotné užívateľské rozhranie pre návštevníkov ktorí prichádzajú s rôznych vekových skupín.

Keď dizajnujete stránku pre každú vekovú skupinu, je zložité vykalkulovať riešenie pre tínedžerov alebo mladých dospelých. Tínedžeri sú v neustálom vývine a ich záujmy sa neustále menia, preto je zložité ich predvídať. V tomto prípade je dôležite sa opýtať otázku prečo potrebujete aby webstránka bola dostupná pre mladé publikum. 

Pre začiatok, asi 42% globálnej populácie sú ľudia po 25 rokov a 74% dospelých okolo 18 sú online. Tento priemer je vyšší pri tínedžeroch až 93%.

Presvedčte sa, že sa vaša stránka načítava rýchlo

Pomalé načítavanie je posledná vec, ktorú potrebujete, keď chcete upútať mladé publikum. Pomalé načítavanie spôsobuje frustráciu pretože užívatelia sú nedočkaví a chcú, aby všetko išlo bleskove rýchlo.

Aby ste dosiahli rýchle načítavanie vašej web stránky, používajte formátované obrázky na rýchle prehliadanie a obmedzte používanie rôznych pluginov, ktoré spomaľujú prehliadanie. Tiež by ste mali obmedziť rôzne widgety alebo videá, ktoré používajú veľké dáta.

Nesnažte sa tínedžerom radiť!

Tínedžeri nenávidia, keď sú nazývaní deťmi. Sú hrdí na svoj status a nechcú sa spájať s ničím, čo je detské. Snažte sa vytvoriť im podobné prostredie a zvýrazniť aktuálne témy, dianie, ktorým práve žijú. Ako všetci ľudia, chcú byť vypočutí. Zvážte aj použitie farebnej schémy, ktorá je trendy v danom období so silným zreteľom na animovaný obsah.

Bledé farby môžu fungovať na mladšie publikum, ale tínedžerov môže odstrašiť. Keď chcete upútať mladistvých a deti je lepšie odseparovať tieto sekcie na osobitné podstránky.

Prezentujte obsah profesionálne

Vaši užívatelia sa rýchlo začnú nudiť, preto je dôležité, aby ste odkomunikovali prvý pozitívny zážitok v tom momente, ako vstúpia na váš web. Obsah a rozloženie je to prvé, čo vaši návštevníci uvidia.


Stránka preplnená textom bude pôsobiť nudne a ľudia nebudú vedieť kam skôr kliknúť. Dajte otestovať web cieľovej skupine v okruhu svojich známych. Možno máte pocit, že ste použili správne riešenie, pre iných ľudí však môže byť zmätočné. Keď komunikujete koncept, použite ilustrácie pre predstavu. Ukazujte obsah v malých kúskoch s dostatkom bieleho miesta.

Aby mladí návštevníci neodchádzali, snažte sa držať informácie v čom najkratšej forme a používajte zmysluplné heslá či slogany na predanie potrebnej informácie v niekoľkých sekundách. Vyhnite sa takisto príliš malým fontom, ktoré sa ťažko čítajú.

Multimédiá a interakcia sú dôležitým prvkom. Dobre vyzerajú a užívateľom sa páčia, ale niektoré prvky sú navrhnuté tak, aby mladé publikum komunikovalo so stránkou pomocou online kvízmi, hlasovaniami, hrami a pod. Takto viete sledovať, čo presne užívatelia chcú a pomocou dát upraviť stránku pri ďalšej aktualizácií.

Optimalizujte web pre mobily

Mobilné zariadenia sa stali hlavným prostriedkom medzi mladými a sú neodmysliteľnou súčasťou každodenného života. Preto nezabúdajte na mobilné platformy. Pri dizajnovaní webových aplikácií využívajte “material design” pre smart riešenia užívateľského rozhrania a plynulých animácií takzvaných “transition” efektov.

Využívajte gamifikáciu na vašom webe

Mladí ľudia milujú hrať hry vo voľnom čase. Prispôsobte web tak, aby navádzal užívateľov k jednotnému cieľu. Budete vidieť, ako sa správajú či aké majú potreby. Tiež vydržia na vašom webe omnoho dlhšie, ako bol doterajší priemer času stráveného na stránke.

Nechajte ich zdieľať obsah

Mladí ľudia síce radi trávia čas na internete, neznamená to však, že automaticky chcú zdielať váš obsah. Aj ich budete nútiť je možné, že z vašej stránky odídu a už sa tam nevrátia. Skúste vymyslieť niečo, čo bude zdielateľné a ponúknite za to buď zľavu alebo inú službu.

Používajte obrázky

Čím profesionálnejšie obrázky alebo fotky používate, tým je obsah jedinečnejší a vyčnieva z radu. Je dobré používať trendy grafiku a fotky, ktoré si nájdu svoje publikum. Ľudia dnes už dokážu rozoznať, čo je fotené profesionálne, preto by ste nemali šetriť na tvorbe obsahu, ktorý vás prezentuje.

O Nefkuse

Nefkus je jedinečné multidisciplinárne štúdio s prísnym okom na design. Produkujeme len také výstupy, ktoré nás môžu reprezentovať doma a vo svete.

Späť
Ako správne nazvučiť videohru
Ďalší
Natáčanie v Château Rúbaň